Parklek i Bandhagen

Förra veckan var jag å hälsade på Bror å Brorsdotter. En mycket mysig dag hade vi. I Bandhagen finns det nåt som heter Parklek. Ett helt nytt fenomen för mig (enligt Pappa allvetaren va detta mycket vanligt när han va liten). Tanken är väl att det ska vara en plats när daglediga mammor å pappor kan vara med sina barn och träffa andra familjer. Just i Bandhagen finne en lekplats, en liten plaskdamm och en liten gård med djur. Allt för att stadsbarnen ska få en liten dos av natur eller vad vet jag. Ett roligt ställe va det i alla fall. Jag å T lekte tills Faster inte orkade mer ;). Sen tittade vi på djuren.

Gungeligung på en knasig gunga


Snurrisnurr i svampen (det snurrade på ordenligt där i)

Får, Getter, Grisar, Kaniner, Marsvin och Höns fanns det på gården







Efter besöket i parken gick vi hem å lekte, å lekte, å lekte lite till! God mat fick jag med!!
TACK D å T för en härlig dag!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0