??

Ska börja det här upprörda inlägget med att säga klart och tydligt att NEJ jag är inte rasist, NEJ jag tycker inte illa om muslimer (eller några andra religioner heller för den delen) men idag blev jag....ja jag blev bestört är nog rätt ord på min första reaktion. Skolorna i Sigtuna Kommun var stängda idag. Inte pga av studiedag eller något annat utan för att det var slutet på Ramadan????!!!!??? Sen när blev Sverige ett muslimskt land med muslimska traditioner?  Jag tycker att är man muslim (eller har någon annan religion än den vi har i Sverige) så ska man självklart fira sina traditioner. Men man ska inte stänga en svensk skola p.g.a en ickesvensk tradition. En sådan här dag får väl muslimerna ta ledigt men de andra barnen ska få i skolan som vanligt.

I vilket annat land skulle vi kunna komma och säga att på midsommarafton ska ALLA vara lediga! Nej INGET annat land skulle stänga skolorna pga det. Det är bara "lilleputtlagomgöraallatilllagsSverige" som skulle komma på tanken att införa en helgdag som tillhör en minoritetsgrupp.

Jag är inte religiös eller troende å något sätt, men jag är född i ett land med gamla (och till viss del) kristna värderingar och traditioner. Man ska vara rädd om dem tycker jag. Det är ju det som gör sverige till....ja Sverige!

absolut ska man vara öppen för nya saker, men hur skulle det se ut om vi firade ALLA religiösa helgdagar?? Barnen skulle ju aldrig vara i skolan!

NÄ det här tycker jag är fel. FegSverige har gått för långt.

Phu nu har jag fått ur mig det....skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0