Bosse Bildoktor

Alla borde ha en egen Bosse bildoktor....det har jag :)

Idag fick han göra hembesök p.g.a av att blåa bertan (min bil) hade hjärtstillestånd.....typ. Det sa inte ens klick när jag vred om tändningen imorse. Stendöd. Jag blev lite förbannad, grät en skvätt å sen cyklade jag i ilfart till jobbet men kom ändå sent. Tanken från början var att jag skulle cykla men sen försov jag mig..... Tur att jag har förstående kollegor (eller rättare sagt de känner väl mig vid det här laget).

Nu efter jobbet kom i alla fall Bosse med startkablar.....efter lite fix å trix å motorstopp m.m så körde vi en sväng. Stannade, startade. Å nu kommer den funka sa han!! Jag håller alla tummar. Ska testa igen om ett par timmar.....

Anledningen kom vi fram till ganska snabbt. Belysningen inne i bilen har stått på "door". Det är bara det att lampan har inte tänts och släckts som den ska. Eller rättare sagt jag trodde lampan va trasig för den har aldrig lyst. Förmodligen gjorde den väl det i fredags när jag hade bilen senast.....därav en stendöd bil. Men jag lär mig av misstagen. Nu står lampjäveln på OFF och när det blir vinter å mörkt ska jag tända å släcka den för hand.....tänker inte låta batteriet dö igen.

TUSEN TACK till min privata Bosse Bildoktor. VAD skulle jag göra utan dig!!!



DAGENS HJÄLTE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0