pyjamasnisse

Idag har jag varit hos läkaren å pratat piller. Hur ska jag göra? Vad är bäst för endometriosen, vad är bäst mot smärtan, hur mycket illamående klarar jag av? Många frågor....inte så många svar. Men jag vet vad jag ska göra nu, bara hålla tummarna att det går bra.

Pyjamasnisse, det är en av läkarna på KK i Eksjö. "Min" läkare, som är helt superbra, har semester så då fick jag denne herre i stället. Jag har träffat honom innan flera gånger och alltid har jag tyckt att han e lite skum. Han ser ut som.....ja tänk dig gubben i skrotnisse, som nyss stigit upp ur sängen. Lång å gänglig och håret på ända. Hjälper ju inte att han pratar väldigt tyst och är otroligt sävlig.
Idag var pyjamasnisse riktigt trevlig och t.o.m lite rolig. Vi gick igenom hela min journal...vilket va lite spännande....läkare berättar inte alltid allt de skriver....
Sedan gjordes en undersökning och cystan jag har hade inte vuxit!! Det är bra. Mindre bra var att han hittade ärrbildningar på lite olika ställen. Inget farligt och inget som jag märkt nåt av men det KAN betyda att endon blivit värre (typ spridit sig). Det kan också vara så att under tidigare undersökningar har man helt enkelt inte sett dem...




Jaja hur som helst så har jag inte haft så stora problem sista tiden. Förutom illåmåendet då......Men jag hoppas kroppen vant sig vid pillren nu och att det inte kommer vara så farligt. Måste bara lära mig att ta de satans tabletterna samma tid varje dag...vilket är lite klurigt. NÄR är bästa tiden. Inte på morgonen (sover ju läääänge på helgerna) Inte mitt på dagen (SÅ lätt att glömma). Jag får väl helt enkelt se till att skärpa mig. Ställa klockan eller nåt hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0