dan före dopparedan

Nu sitter jag hemma hos Mamma å Pappa och inväntar julafton!! Granen e klädd, skinkan e kokad, och vi försöker vinna nåt på bingolottos uppesittarkväll...går sådär.

Imorrn på julafton blir det en lugn å skön dag. Sen smäller det på juldagen. Då kommer bröder med familjer. DET är julafton för oss i vår familj.

På julafton fyller lillstrumpa år. Undrar om man får tårta då? Ska kanske åka dit å kolla imorrn.

Resan hit var minst sagt spännande. De första 20 milen gick bra. Lite slirigt var det på på och av-farter, men det gick bra. De sista 10 milen...då övade jag å bertan krypkörning. På en skylt stod det Stockholm 33, på nästa stod det Stockholm 30. Denna sträcka tog exakt 42 minuter. Sen kröp det på genom stan.....seeegt.
När jag kom fram var jag irriterad och lite agressiv. Stockholmare kan fan inte köra bil....det kan säkert inte folk i andra städer heller men igår va det stockholmare jag va arg på. Jag vill gärna ha ett par meter till nästa bil. Särskillt i kö och när det är mörkt och kallt. Men nähe lämnar man 2 meter då kommer en silvrig Opel (det hände flera gånger) eller värre en buss eller ännu värre en långtradare å ska in på de där 2 metrarna..... GRRR

Jaja men Bertan å jag kom fram i alla fall. ÅH vad jag gillar min bil. Den är (blå hihi) pålitlig och jag har fullt förtroende för att h*n tar mig dit jag ska. Vi är ett bra team :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0