Ida lagar mat

haha vilken tur att jag har Ida. Ska bara lära mig att tolka hennes signaler. Ida ligger i sitt rum. Jag ska koka makaroner. Sitter även i vardagsrummet som jag ofta gör när jag "lagar mat". När vattnet kokar kommer Ida och ställer sig i köksdörrhålet (hon får inte gå in i köket). Jag säger att "nej det finns inget att äta". Nån minut senare går jag in i köket och märker att vattnet kokar. Häller i makaroner och tänker inte mer på det. Ida går å lägger sig igen. Efter ett par minuter kommer hon och ställer sig där igen. Jag tänker inte mer på det. Hon står och tittar på mig och lägger sig ner med en suck. Efter ett tag kommer jag på makaronerna och går till köket.....hittar vääääldigt överkokta makaroner. Börjar om. Nyss kom Ida igen och jag gick direkt ut i köket å ja! Vattnet kokar! Å nu ligger hon i sitt rum igen! Hon ska få de överkokta makaronerna för hon e så duktig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0