tv-blogg

När jag ändå bloggar om tv måste jag få säga några väl valda ord om gårdagens tv4flopp. Hur ända in i glödheta....kan man göra en SÅÅ dålig film av en SÅÅ bra bok?????????????
Jag som är mitt uppe i Mari Jungstedts böcker blev så besviken så jag bara tjatade om allt som var fel, tills maken blev trött på mig. Det var inte bara det att det var dubbat, manuset, fotot, vissa skådisar (vissa svenska "kändisar" var ok med tanke på manuset och dialogerna men vad gjorde de andra????) det var så mycket som var helt kasst. Ändå stod jag ut hela filmen för jag tänkte att "det blir nog bättre, boken är ju bra". Men icke!

Jag bara undrar: VAD tänkte Mari Jungstedt när hon gick med på att göra en sån urusel film av hennes bok???

Jag tror att en helsvensk produktion med ett annat manus hade blivit en riktigt bra film.............

Kommentarer
Postat av: malin

jasså var den dålig??då gjorde det ju inget att ja jobbade å missade den alltså

2009-09-15 @ 14:14:47
Postat av: Syrran

Jag håller helt med!!! Hade dom verkligen dubbat talet?? Så besviken!! Jag kom iof på att jag hade läst boken i slutet av filmen. Läser så mycket att allt flyter ihop. Utom speciella böcker då!

2009-09-16 @ 18:56:26
Postat av: karina

Jag satt bara å störde mig på att det inte stämde överens med boken. Komissarien hade ju inte ens samma namn som i boken.

2009-09-17 @ 17:37:46
URL: http://karinans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0