försök nr 1

Jag har känt att vi inte är så bra på att umgås och prata så Igår hade vi en tv och datorfri dag. Det var lite svårt att fokusera på vad man skulle hitta på men till slut gick det bra. Min käre maken tänkte AHA jag kan sova. Inte riktigt vad jag menade. Vi behöver göra annat än att sitta i soffan. Så vi lagade mat, åt vid matbordet (inte i soffan) och sen gick vi på långpromenad. Skönt. Och när vi kom hem var klockan typ  åtta och vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. Maken bytte ut en elkontakt som var rent livsfarlig. Jag satte mig å tittade i massa tidningar och böcker och planerade vad jag skulle göra till jul. Började med en av många listor.
Klockan halv tio gick vi och lade oss. Och jag var sömnigare än jag brukar vara så jag somnade snabbt.

Med lite träning kommer nog våra måndagar bli väldigt bra, men det tar tid att bryta vanor. Jag försökte t.o.m. fuska och sa att vi kunde hyra en film. Tur att maken sa nej. Vi får hjälpa varandra liksom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0