om helgen!

Jaa nu ska jag försöka berätta om den härliga helgen vi hade. Virrig som jag är, glömde jag min kamera hemma så maken fick fota med mobilen......inte så bra bilder tyvärr.
Det började inte jättebra. Vi fastnade i rusningstrafiken utifrån Stockholm. Vilka dårar det finns på vägarna. Vi höll oss i samma fil medan alla runtomkring bytte filer hit och dit. T.om. en lastbilschaufför skulle tränga sig in i vår fil för att 10 minuter senare byta tillbaka. Suck. TUR att inte jag körde!!
Väl framme i Vallentuna fick vi god mat innan det var dags för avfärd in till stan. Eller ja, Gamla Stan hamnade vi i. Maken och jag pratade innan om vad vi trodde vi skulle göra å nåt med musik var vi ganska överens om. Vi hade rätt. Hamnade i en av alla källarpubar i Gamla stan. Wirströms Pub hette detta ställe. Jag skulle inte vilja vara servitör där. Många gångar och små rum och håligheter. Häftigt ställe. "Big Walker & the Blue Souls" hette de som spelade. De var sååååå bra. Jag lyssnar inte på blues så ofta så det var kul att göra något man inte brukar. Sedan trodde jag att det var dags att åka hem igen, men icke. Vi fick en rejäl överraskning. Hamnade på "Absolut Ice bar". Kallt coolt ställe!! Jukkasjärvi i miniatyr. Hade ingen aning om att det fanns, så det var riktigt kul att få uppleva. Sedan bar det av hemåt och vi åt lite "nattamat". Mmm gott.
På lördagen var det lite lugnare aktiviteter på schemat. Vallentuna kommun är den runstenstätaste kommunen fick vi lära oss. Temat för dagen var fornnordisk mytologi och vackra utsikter. Jättekul eftersom både jag och maken älskar fornnordisk mytologi. På kvällen kom kusin A på besök. Hon blev nog lite förvånad att se mig där. Men det var jättekul att träffa henne, det händer ju inte så ofta. Vi åt god mat och tittade på Schlagern. Mycket trevlig kväll.
På söndagen var det dags att fara hemåt. På vägen tittade vi förbi kusin A. De håller på att renovera huset som familjen bodde i när vi var små. Det var kul att få komma dit och se. Jag har inte varit där på många år. Vilken skillnad det blir. Å vilket jobb de har lagt ner. Jag fattar inte hur folk orkar. Men jag tror det kommer bli jättefint när det blir klart.



Faster och L ser ut att ha det ganska bra i katakomberna!!!
  


Kallt ställe!                                                          
                                


Men vi hade kul



Liter historisk kultur!                                          
                            
 

Snygg sten
 


Vacker dag, vacker plats!                           
                                   


Här sitter vi vid en tingsplats från 1000-talet.



STORT TACK till faster och L för en fantastisk helg.
Hoppas ni snart kommer till Småland!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0