Jultripp 09

Ok jag kan skriva lite men jag vägrar lägga upp en massa bilder, dels för att de är suddiga (kamera på G i början av nästa år ;)) och dels för att hela mitt långa inlägg försvann nyss... :(

Jul nr1 den 20:e har jag redan skrivit om. På julafton var det dags för jul nr2 hos Makens bror. Mycket god mat och trevligt sällskap och julklappar. Jag fick en underbar klocka....ok en bild då!



SNYGG VA!!!


Farmor och E hjälptes år med julklapparna. Bra jobbat mellanblomqvistarn! Vi hade köpt radiostyrda bilar åt grabbarna. De var helt livsfarliga, man fick akta fötterna!!!

På eftermiddagen bar det norrut. Vår tradition på julafton har blivit att åka bil. elt ok för det var inte mycket folk på vägarna. jag skulle kära sista biten. Det började bra med sen vart det mörkt, snö och smutsig vindruta vilket slutade med att jag stannade och sa "Jag kör inte en meter till!!" Jag har nog problem med ögonen. jag vet ju att jag inte har något mörkerseende att skryta med men jag blev totalt blid (det blev svart) så fort vi mötte en bil. Lite läskigt. Maken tog över och vi kom helskinnade fram till Mamma å Pappa. Skulle gratta lillstrumpa som fyllde 20 på julafton, men hon behagade inte vara hemma, fick i alla fall se den söta hunden och typ hela lägenheten genom fönstren!   ;)

På juldagen var det dags för jul nr3. Med MIN släkt. 2 bröder med familjer, min faster, mor å far och så vi. God mat igen och fina julklappar. Jag lyckades överraska maken DET är inte lätt. Haha!!! Barnen verkade glada över sina julklappar så det va skönt. Jag som inte gillar julklappar egentligen....men det är ju underbart att ge!!

TACK snälla söta rara mamma och pappa!! Jag kan köpa en kamera!!! Det ska bli helt underbart!


Ja det var "julafton" det. På lördagen bar det av till stan. MAMMA ville följa med!!! DET var otippat och jättekul. Vi hade en härlig dag. Inte så mycket shopping men mycket "tittning". Kollade bl.a NK:s julskyltning. Fantastiskt. Såg en jättefin julkula för det fina priset 216 kr. Som hittat! Haha.
På kvällen hann jag med att träffa V och grabbarna. Mycket skoj, det var länge sedan! Fast det kändes inte så. Konstigt det där.
På söndagen hälsade vi på Farbror T. Sedan fikade vi hos Faster. Mysigt. Det tyckte även Emil som passade på att hoppa upp i soffan. han satt t.o.m i fasters knä!!!



På kvällen åkte vi till A med magen. Då var jag sååå trött så förlåt A och J om jag inte var roligaste sällskapet. men det var himla kul att se er i alla fall.

På måndagen bar det iväg ännu mer norrut. Till Vätö närmare bestämt. På ön växer ett väldigt udda träd:

Det har liksom slagit knut på sig själv.....mycket knasigt!

På Vätö fick vi en rundtur på ägorna (många hus var det!!) och massa god mat. Eftersom jag hade hemlängtan valde vi att åka hemåt senare på kvällen. Vi slog vad i bilen. Jag trodde vi skulle vara hemma efter 23, maken trodde tidigare. Jag trodde att det var 52 mil maken trodde 45. 1-1 blev det. Vi kom hem 23:15 och det var 37,5 mil!!


Sammanfattningsvis kan jag tycka att julen har varit: mysig, mättande, social, trevlig. Fullt upp (som vanligt när jag är "hemma") men jag är glad att jag hann med så mycket. Men trött blev jag, det märktes igår...vi satt å glodde i soffan hela dagen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0