blåbärsskogen

Nu har jag äntligen varit ute i skogen (nåja baksidan av tomten typ) och plockat lite blåbär. Det var i sista minuten tror jag. Nästa vecka är de nog övermogna.

Jag tycker ju att jag borde ha lite koll på det här med blåbärsplockning....men nähe.

Det började bra när jag kom hem från jobbet. Jag bytte om efter den något svettiga turen uppför evighetsbacken (solen sken ju idag!!). Tog på mig shorts, t-shirt, å foppisar. Sen kom jag ut i skogen och tänkte PUCKO. Man kan inte kräla i blåbärsris utan långbyxor, det rivs på benen. Men men jag höll ut i ca 15 låtar (lyssnade på mp3:an i fonen) och det gav knappt 2 liter. Tur att jag inte jobbar som blåbärsplockare på provision, då skulle jag vara urfattig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0