eh...hej å hallå bloggen

Ja nu var det länge sen...igen. Idag blir det ett riktigt gnällinlägg så VARNING!!
 
Jag har sjukstuga här hemma och tänkte åka ut och lufta mig lite. Få lite julstämning på rusta och kolla in nya bauhaus. Det är en bilfärd på ca 1,5 minuter så jag tänkte att det orkar jag.
 
Det började bra med att jag inte fick upp bilen och höll på att bryta av nyckeln. (detta hände sedan 5 ggr under äventyret) Låset är inte fruset så jag vet inte vad felet är. Jäkligt irriterande är det i alla fall. I första korsningen fick Bertan för sig att det var ett bra ställe att stänga av sig på. Jag fick inte igång bilen och började sakta rulla bakåt, kunde inte bromsa och en bil närmade sig bakifrån. Lite smått panikslagen försökte jag starta om ett par gånger. Till slut gick det. Undrar om Bertan e sur för att vi inte åkt ihop på länge?? Fast jag har ju köpt nya vinterdäck så bilfan borde vara jätteglad....
 
Nåja jag kom fram och gick runt inne på rusta och mös. Sedan åkte jag till Bauhaus....gick in....tog 3 djupa andetag och gick ut. Hur kan man köa i flera timmar för att få köpa en stiga snowracer för 199 istället för 549. Ok jag fattar det är billigt men hallå. Jag var inne i ca 5 minuter och blev aldeles svettig.
 
Nä jag åkte hem och nu har jag krupit upp i soffan med gosefilten och ska äta färdigmat. Tänker inte lämna huset mer....nånsin.
 
Fast imorrn ska jag å Bertan ut å nya äventyr.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0