Karina i blåbärsskogen

Idag har det äntligen plockats lite blåbär. Har pratat om det så länge nu. Fru K med dotter och jag gick ut i stora skogen (eller ja, baksidan av huset typ) och plockade så händerna blev alldeles lila. Jag fick ihop knappt 2 liter tror jag. Lilla S 5 år var riktigt duktig. Hon babblade visserligen hela tiden så ibland stängde jag av och mumlade ett jaha eller jaså. Hon märkte inget. Men tålamod hade hon. Jag var den som lessnade först. Kom på att jag bara druckit te och ätit bulle på hela dagen så jag blev akuthungrig. Och så har jag inget tålamod, SÅ kul är det inte att krypa i skogen. I alla fall inte längre stunder. Sedan blev det tacos och blåbärspaj. Gott. Nu är jag så mätt så jag spyr snart. Ska sjunka ner i soffan......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0