tårta nr ???

Fika till kollegorna och jag har sett fram emot att få göra en tårta....ALLT gick fel. Det började faktiskt bra. Jag gjorde egna bottnar för första gången och de vart bra! Sen började det gå åt skogen...

Sockerpastan hade stelnat så jag var tvungen att slänga hälften, när jag skulle dekorera tårtan så va mitt ätbara lim slut (jag slängde det nog sist). Jag hittade kristyr och tänkte att det går nog lika bra om man smälter det lite. In med tuben i mikron och va dhänder??? Skiten exploderar och i micron ser det ut som.....ja känsliga läsare ska inte läsa nu, men det såg ut som om en kille hade haft det lite trevligt med sig själv och ja....ni kan ju tänka er. Problemet var att det stelnade ju och gick inte att få bort. Jag fick försöka skrapa....usch så arg jag var. Sen gick det inte att limma med för det stelnade aldeles för fort. Den första pusselbiten tappade jag dessutom i kristyren så den smälte....Därför ser nallen lite konstig ut.....

Köket såg verkligen ut som en krigszon när jag var färdig.

Men en tårta blev det, och för första gången smakade den bättre än den såg ut!!



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0