Heja Sverige

Idag är det Sveriges dag och hur har jag firat det...hrm inte alls. Men man borde! Jag tycker att svenska flaggan e vacker och jag tycker att man som svensk ska vara stolt över vårt underbara land. Vi vet nog inte hur bra vi har det. Däremot kan jag tycka att Sveriges nationaldag borde vara på samma dag som midsommarsfton. För DÅ kan det minsann firas. Svenskar är lite för tråkiga för att kunna fira något som någon har bestämt att det ska firas. Det tar tid att införa traditioner. Fast jag såg ett tv-program om hur vi firat  runt om i Sverige idag och jag tycker nog att vi blir bättre och bättre. Om 150år kanske vi har närmat oss Norge lite grann ;)



OCH jag får rysningar och håret reser sig av nationalsången. Jag tycker den är väldigt vacker den med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0