Idafisen

Ida är här å förgyller min tillvaro i helgen. Igår höll jag på att strypa hundkräket men idag har hon klättrat lite på stegen. Hon är ju så härlig på alla sätt....utom ETT. Det är pinsamt att gå ut å gå med henne för när hon får se en annan hund ylar hon som en skadeskjuten kossa eller så gör hon utfall mot hunden. Igår blev jag så förbannad och det satt i idag med. Vi mötte 5 hundar under den lååånga promenaden. Och varje gång väste jag "nej" och "lägg av" så fort hon visade minsta intresse. Detta resulterade i noll utfall och bara lite lågt ylande. Det var nästan mysigt att gå på promenad. Eller nja jag är på helspänn och jag ser att hundägarna jag möter drar lite extra i sina koppel och försöker få hunden att lugna sig. Jag gör ju likadant och när vi sen möts är det 2 spända ägare och 2 glada, intresserade hundar...inte kontigt att det blir kollision ibland....men det är fortfarande pinsamt.

Efter den långa promenaden har hon bara legat å snarkat heeela eftermiddagen. Inget ovanligt iof men idag va hon trött hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0