helgen är slut...

för denna gången. Men OJ vad jag har hunnit med, blir ju helt stressad när jag tänker på det, jag som inte brukar ha nåt att göra på helgerna. Tiderna förändras. Nu har jag massor att göra hela tiden. Med huset, med lägenheten och med nära å kära!! Men jag klagar INTE!!

Eller jo lite måste jag nog gnälla nu, jag har ont i tummarna...... varför?? jo:

Jag har monterat "lite" kartonger. Hade glömt att det var nitar som skulle skruvas fast. Men nu är det klart så nu om jag får besök så kan de i alla fall TRO att jag har lite ordning hehe.

Helgen va det ja.....i fredags rensades det i förråden i huset. Fick med mig massa julkartonger hem. Ska gå igenom dem ordentligt snart :)

Tiden flög iväg å sen va det hopp in i duschen å åka till M. Vi va ute på nåt ställe.....kommer inte ihåg vad det hette. Men ett band spelade som hetter Crut. De va bra! HV-låten va sämst å Bamselåten va bäst. Sen spelade de en del bra låtar däremellan!!

Igår tog vi låååång sovmorgon. Nästan sådär så man sover för länge å får ont i huvet. Men skönt va det. Sen skulle jag lära mig å byta däck!! Nu kan jag det!! Nåja i teorin i alla fall ;)
På kvällen va vi på bio. Hade tänkt å se "Himlen är oskyldigt blå", men biljetterna va slut. Det blev dansk-svensk-engelska "Hämden" med Mikael Persbrandt istället. Den va bra. En sån där film som man måste tänka lite på efteråt.

Just det vi besökte gravar med...i mörkret. Jag fick inte det där lugnet som jag brukar ha på kyrkogårdar. Det kanske föresten bara fungerar på "min" kyrkogård. Jag kunde ju inte vara där igår men jag har tänt mitt ljus här hemma idag och fick en stunds eftertanke. Jag älskar alla helgona helgen. Tanken att hedra de som inte finns med oss längre med ett ljus är så fin. Jag tänder ofta mitt ljus och tänker på lilla fågeln och alla andra som inte finns i mitt liv längre, men att gå på en kyrkogård där SÅ många ljus är tända, det är.....rofyllt och vackert på något vis. 


Idag har det handlats på IKEA. Jag köpte de vita lådorna och röda mattor till köket. Sen handlade jag till jobbet med!! Så nu finns det å skruva om vi ev skulle få nån sekund över.....skulle inte tro det nästa vecka men kanske till jul ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0