städpaus

Måste vila lite å ladda batterierna med några knäckemackor. Håller på att städa. Inte kul men ÅH vad skönt när det är klart. När jag gick och fejade med dammsugaren funderade jag en massa. Och jag är inte den som brukar hata så mycket i vanliga fall, men idag hatar jag! 2 saker.

Det första är: sladdar. Trodde vi levde i ett trådlöst samhälle men icke!! Igår när jag gjorde det sista på kontoret var det sladdar överallt. Mitt fina kontor är inte lika fint längre med alla sladdar som ligger överallt. Usch för sladdar!! Ska det vara nödvändigt?
Det andra jag hatar för tillfället är: Hundhår!! De ligger överallt! (typ som sladdarna) och har jag dammsugit ett rum och går tillbaka tio minuter senare för att moppa, ja då är det fullt med hår igen!! TROTS att varken Ida eller någon annan varelse varit där inne. Usch för hundhår!! Ska det vara nödvändigt?

Jag hade en liten idé om att vi kunde lägga ett lager lim på hela Ida så skulle problemet med hundhår vara borta. Maken tyckte inte att det var den bästa idéen jag haft.

Det värsta av allt är att tyvärr måste nog Ida flytta in på kontoret för det är för kallt i gillestugan......suck. Jag sa till henne att om hon skulle få bo där inne får hon hjälpa till lite här hemma. Jag ville att hon skulle dammsuga kontoret varannan dag minst. Hon bara glodde på mig så vi får se hur det blir med den saken.......



Så söt!

Kommentarer
Postat av: malin

ett tips raka henne hihi

2009-09-06 @ 19:04:03
Postat av: karina

he he bra Ide malin, ska framföra det till maken!

2009-09-06 @ 21:15:27
Postat av: Syrran

Sötast i världen!!

2009-09-16 @ 18:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0