hundjävel!!

jag såg fram emot en lugn, skön, uppfriskande promenad med mina älskade hundar. Solen höll på att sänka sig bakom träden, jag skulle prova min nyinköpta termobyxor (de är väldigt fina faktiskt...om nu termobyxor någonsin är fina). Jag hade t.o.m lyxat till det och utrustat mig med de lila bajspåsarna.

Det slutade med brottningsmatch med rottweiler på isig skogsstig. Vilket jag inte rekommenderar. Fy fan vad arg man kan bli på en odåga till hund som inte lyssnar. Jag tyckte inte att hon skulle äta upp den lilla cockerspanieln vi mötte. Det sket hon i. Jag var rasande och hon fattade inget. "vadå har jag gjort nåt fel??" och så hennes specialare - ledsna hundögon. I vanliga fall kanske man smälter lite grann...men jag blev om möjligt ännu argare. Hela promenaden förstörd.

Väl hemma insåg hon nog att Matte var lite arg. Hon ligger nästan alltid nere i gillestugan när jag är själv hemma. Hon är i alla fall aldrig i samma rum som jag. Nu ligger hon 30cm ifrån mig och följer minsta lilla rörelse med blicken.

Liten söt hund som alltid lyssnar på Matte    Stor puckad hund som inte lyssnar på Matte (särskilt inte vid hundmöten).

Liten söt hund som alltid lyssnar på Matte!        Stor puckad hund som inte lyssnar på Matte (särskillt inte vid hundmöten!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0