Anna & Jakob

Var på bröllop den 4:e juli. Mycket vackert var det. Omgivningen, brudparet, tärnorna, ceremonien, dukningen......
Vackert vackert.

De hade väldigt tur med vädret måste jag säga. Ceremonien hölls utomhus i strålande sol, i en slottsträdgård. Det började med att brudparet gick in till tonerna av "halleluja". Redan där darrade underläppen. När de var framme vid vigselförrättaren började brudens brorsdotter sjunga låten.......då var det inte många ögon torra, absolut inte mina i alla fall. Väldigt rörande var hela ceremonien. Jag tittade på bruden som stod med ryggen mot mig men jag såg att hon skakade och gjorde allt för att inte börja böla.....vilket gjorde att jag bölade desto mer.

Efteråt var det brudskål och sedan tipspromenad. Vi blev indelade i lag och man skulle svara utifrån vad man trodde att brudparet skulle säga. Det var väldigt klurigt och vi fick inte jättemånga rätt. Det var en fråga som alla lag svarade likadant och även brudparet, lite kul tyckte jag. Men du Anna, jag vet att du kan laga mat!! Jag vet också att du faktiskt inte är världens bästa bilförare!!

Trerätters middag i slottets orangeri blev det på kvällen. Mycket trevligt ställe. Förrätten var en slags skaldjurslasagne. Mycket gott. Sedan var det italiensk buffé och senare på kvällen 2 sorters cupcakes. MUMS.

Någonstans mitt i middagen tittade jag ut genom dörren. Regnet ÖSTE ner. Jag såg att bruden också såg det och hon drog nog en suck av lättnad att inte regnvädret kom mitt i ceremonien. Tur med vädret hade de som sagt!!
Det var vackra tal blandat med lite bus. En otroligt trevlig kväll var det. jag som nästan aldrig dansar studsade runt som en tok. Festen blev ju inte sämre av att bruden och brudgummen såg så där äckligt lyckliga ut hela kvällen!

STORT GRATTIS till er båda! Önskar er all lycka på er gemensamma färd!
                           
                      

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0