kamera... nä

Idag har jag skottat snö, tro det eller ej!! (maken kommer bli mäkta förvånad!!) Jag skulle ta kort på det vackra resultatet....men min kamera tar bara helsvarta eller rosarandiga kort :(
Om jag hade haft en bra kamera hade jag kunnat visa lite mysbilder från helgen. Vi har hunnit med massor. Har tagit några bilder med mobilen, inte så bra bilder men bättre än inga. Undrar om jag har varit snäll i år så man kan önska sig en kamera av tomten.... Ska man köpa en bättre kamera eller ska man nöja sig med den bästa kameramobilen som finns??? SVÅRT tycker jag. Men eftrsom jag tar SÅ mycket bilder så skulle jag vilja ha en bra kamera som inte är svår ann använda!!

Här är lite av vad som hänt senaste tiden:


"Mamma kan inte vi baka pepparkakor med Karina, hon har så roliga formar"
I Lördags kom familjen K på besök. Julmusik och pepparkaksbak HÖG mysfaktor!!


Så här blev de:
 
Liten flicka- liten nalle   Stor flicka- stor nalle

STORA pepparkakor till en som va suris!! Han blev snällare sen!

 



Gullungen ville ha ALLA lussebullar!



Detta är de "roliga" formarna S pratade om!



LUCIA

Lucia är det bästa med julen!!  Jag älskar Lucia. Mysfaktor SUPERHÖG!
Och denna lucia var helt och hållet....underbar. Vi var uppe vääääldigt sent på lördagen men ändå satt jag framför tv:n klockan sju med Te, lussebulle, pepparkakor, knäck och clementin och rös till de vackra sångerna. Och Lucian var så otroligt söt, precis som det ska vara!! Strax efter att det va slut snarkade jag gott i soffan. Vaknade av att maken gormade "vi åker om en kvart" (pepparkakorna sedan i fredags hade inte börjat verka än). 20 min senare satt vi i bilen på väg ut i skogen.


Emil redo!!



Vovvar på DASS hihi



SÖT är bara förnamnet!



Maken släpar på bytet

Å jag "släpar" lite också.

 



Trööööött liten vovve



Tröööööt stor vovve!

Efter fikapaus och power nap fick Ida lite mer energi!

 

Tajkonfamiljen på väg hem!


Stackare, livrädd för granen, men ganska söt!




Glad make         +         Glad fru   =     Underbar Lucia
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0