bagarberta i farten igen.

Under helgen (mellan krämpor, yrsel ochillamående, hihi jag låter som en gammal tant) har jag faktiskt hunnit med lite julmys också. Delarna till pepparkakshuset är klara, ett steg på vägen!! Jag har kokat lite knäck, saffransknäck och "julegott". OCH det ser inte ut som ett katastrofområde i köket!!!!

Igår var jag och fru K (och dotter S) på äventyr. Vi åkte först och tankade (DET var ett stort äventyr ska jag säga!!) sedan bar det iväg på julmarknad i Eksjö. Trots regn och rusk lyckades i alla fall jag känna lite julstämning. Jag köpte bl.a årets julkula (det blev en blå med handmålad ängel), krans till dörren, jättesöta barn som lekte i snön (porslinsfigur typ), årets ängel till mamma (blir du nyfiken nu mamsen?? hihi). Vi började med att äta donut!! Sedan åt jag den obligatoriska ärtsoppan (de andra två bangade, trots att jag sa att det var tradition!!). Trötta, nöjda och glada bar det iväg hemåt. En mycket härlig dag (fast Svärmor saknades, vi har ju åkt på den här marknaden i typ 5 år irad om inte mer). Jag var otroligt trött och seg när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0