titthålsoperation

Jaha. Då är äventyret över. Jag är hemma efter operationen. Det gick bra. Just nu är jag cyst-fri. vanligtvis får man komma hem samma eftermiddag. Men inte jag inte. Mådde pyton på uppvaket och spydde som en gris hela kvällen. De ville ju inte skicka hem mig med tom mage och jag ville ju inte åka hem förrän jag var pigg. Jag somnade på uppvaket och sov ett par timmar mellan kräkningarna. När jag väl kom upp på avdelningen hade doktorn gått hem så på sätt och vis var det bra att jag fick vara kvar annars hade jag inte fått prata med honom direkt utan i telefonen. På kvällen slutade jag spy och somnade igen. Mitt i natten vaknade jag och var helt disorienterad. Fick mer värktabletter och kollade klockan: 02.35. Då var jag inte trött så jag läste lite skvaller å somnade igen efter en halvtimme.
Klockan 7 vaknade jag av att nån tände ALLA lampor. Då kom det in en tjej som skulle göra nåt ingrepp en stund senare. När hon åkt iväg efter nån timme kom en till tjej som också skulle göra titthål. En himla trafik.
Jag fick frukost men var lite rädd för att äta (hade ju inte fått i mig nåt på 1,5 dygn). jag smuttade lite på teet och filen och det gick bra. Jag har ett bra tips om man är kräksjuk, ät tutti-fruttitabletter så smakar det inte alls så illa.
Jag har lärt mig lite av min sjukhusvistelse. När de säger strax eller nu så menar de en halvtimme, säger de snart kan det vara en halvtimme eller fler timmar.

Nu ska jag äta lite värktabletter (känner att jag är på väg ut ur dimman) å tycka lite synd om mig själv i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0